اینجا همه چی هست!!!
این وبلاگ مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران است
چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 23:4 ::  نويسنده : poya&soroush

 چگونه فلاپی هایی را که فرمت نمی شوند را دوباره بازسازی کنیم ؟

پس از خواندن این مطلب دیگر هرگز فلاپی های معیوب خود را دور نمی اندازید و اطمینان داشته باشید که صد در صد نتیجه خواهید گرفت ! فلاپی دیسک یکی از رسانه های ذخیره سازی اطلاعات می باشند که همه ما استفاده های زیادی از آن می کنیم ولی از جمله معایب آن به جز حجم پایین آن آسیب پذیری شدید فلاپی دیسک می باشد .به طوری که یک فلاپی دیسک ممکن است پس از چند بار استفاده دیگر قابل فرمت شدن نباشد . حال چاره چیست ? و چگونه می توان فلاپی دیسک را مجددا باز سازی کرد ؟ ما راهی برای حل این مشکل یافته ایم و به خوبی هم نتیجه گرفته ایم. تنها عیب آن اینست که شما به سیستم عامل لینوکس نیاز دارید . در کل توصیه میشود کمی از وقت خود را جهت یادگیری آن اختصاص دهید . در سیستم عامل لینوکس در قسمت فلاپی فورمتر آن شما می توانید فلاپی هایی را که حتی در سیستم عامل ویندوز فرمت نمی شوند را به سادگی فرمت نمایید . به همین راحتی ! این نکته تکنیکی ساده وآسان راهی قابل اطمینان برای باز سازی و تعمیر فلاپی دیسک و در نهایت کاهش هزینه هاست.


فعال کردن فکس در ویندوز XP
َاگر شما هم در خانه یا محل کارتان دستگاه فکس ندارید ناراحت نباشید چون مایکروسافت لطف کرده و مشکل رو حل کرده ! مایکروسافت امکان ارسال و دریافت فکس رو در حالت پیش فرض ویندوز غیر فعال قرار داده که ما الان می خواهیم با هم این امکان را فعال کنیم پس با من همراه باشید ابتدا از منوی Start وارد Control Panel شوید وقتی Control Panel باز شد به قسمت Printers & Faxes وارد می شوید. در قسمت چب بالا صفحه دو گزینه مشاهده می کنید : یکی Add a Printer و دومی Set Up faxing شما گزینه دوم را انتخاب کنید . پس از کلیک روی آن صفحه باید مدت بسیار کمی منتظر بمانید . سپس صفحه ای به نام Configuring Components باز می شود . ( دقت داشته باشید باید سی دی ویندوز در سی دی رام باشد در غیر این صورت ویندوز از شما می خواهد که سی دی را در سی دی رام قرار دهید و سپس گزینه OK را بزنید ) ویندوز به صورت اتوماتیک شروع به کپی کردن فایل های مربوط به فکس می کند .... حالا دیگر شما یک فکس بر روی کامپیوتر خود دارید که بوسیله آن می توانید به هر کجای دنیا فکس ارسال کنید .


چگونه اطلاعات راجع به کامپیوترتان را ببینید؟
گاهی اوقات اتفاق می افتد که شما به دلایل مختلفی نیاز به دانستن اطلاعاتی راجع به سیستمتان دارید. در این مواقع داشتن یک مرجع به سیستمتان دارید. در این مواقع داشتن یک مرجع نیبتا کامل براحتی قابل دسترسی باشد موهبت است. ما روشی برای دسترسی به این منبع را به شما ارائه می دهیم . کافی است گزینه Run از منوی start را اجرا کرده و در قسمت Open عبارت Msinfo32 را وارد کنید . پنجره ای در برابرتان ظاهر می شود که شامل بخشهای مختلفی است و اطلاعات کاملی از خلاصه سیستم شما از قبیل نوع پردازنده و میزان حافظه و ... تا اطلاعات کاملی درباره هر کدام از پورتهای سریال موازی و ده ها مطلب دیگر


 

 

 

نحوه عکس گرفتن با مدیا پلیر
شاید تا بحال با نرم افزارهای دیگری این کار را انجام می دادید ولی در حقیقت با خود مدیا پلیر ویندوز نیز می توان عکس گرفت. برای این کار کافیست در حین پخش فیلم کلیدهای Ctrl +I را بزنید. پنجره ذخیره تصویر باز می شود.حالا می توانید تصویر گرفته شده را ذخیره کنید.


خاموش کردن سیستم بدون از دست دادن پنجره ها و برنامه های در حال اجرا
حتما تا به حال به این موقعیت برخورده کرده اید زمانی که مشغول کار با کامپیوتر هستید و برنامه های متعددی در حال اجرا است به دلیلی ناچار به خاموش کردن کامپیوتر می شوید .در این صورت با این همه برنامه و چیزهایی که پیش روی شماست چه کار می کنید باید حتما از همه آنها خارج شوید ؟ نه اصلا لازم نیست !


زیرا یکی از قابلیتهای ویندوزXP خروج از ویندوز بدون بستن برنامه های فعال و در حال اجرا است .


قابلیت Hibernate در ویندوز XP امکان خاموش کردن کامپیوتر بدون بستن پنجره ها و برنامه ها را به راحتی در اختیار شما قرار می دهد .


برای استفاده از این قایلیت کافی است بر روی منوی Start کلیک کرده و Turn off computer را OK کنید البته لازم نیست از برنامه های فعال خارج شوید.


حالا کلید Shift را پایین نگه دارید. در این حالت کلمه Stand by به کلمه Hibrenate تغییر پیدا می کند ! حال روی آن کلیک کنید.


پس از این کار کامپیوتر شما به طور کامل خاموش می شود ولی مرتبه بعد که کامپیوتر را روشن می کنید و وارد ویندوز می شوید همه پنجره ها و برنامه های فعال که قبل از خاموش کردن پیش رو داشتید را ملاحظه می کنید.


تذکر :قابلیت Hibrenate فقط در زمانی اجرا خواهد شد که قبلاً فعال شده باشد.برای فعال سازی Hibrenate این مسیر را دنبال کنید :


Start Menu --> Control Panel --> Power Options-->Hibrenate


حال گزینه Enable hibernation را علامت زده و خارج شوید

چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 23:2 ::  نويسنده : poya&soroush

 برای این که بتوانید از رایانه اتان راحت تر و بهتر استفاده کنید توجه شما را به چند ترفند جلب مبکنیم .

کاهش سرعت ناگهانی کامپیوتر
اگر ناگهان از سرعت کامپیوتر کاسته شد و احساس کردید کامپیوتر شما کند کار میکند به احتمال فراوان دلیل آن استفاده از Cut و Copy یک فایل بزرگ و نگهداری آن در بخشی از حافظه انتقال اطلاعات کامپیوتر به نام Clipboard است. برای پاک کردن محتویات این حافظه که عامل اصلی از دست دادن سرعت کامپیوتر است انتخاب چند حرف ساده و کپی مجدد آن به کلیپ بورد حافظه را از اطلاعات غیر ضروری تخلیه خواهد کرد.


رنگ و خمیده نوشتن در مایکروسافت ورد
برای پر رنگ کردن Bold و خمیده نوشتن Italic کلمات در مایکروسافت ورد راههای فراوانی مانند Ctrl B و Ctrl I وجود دارد. ساده ترین روش پر رنگ نوشتن کلمات و جملات تایپ علامت ستاره (شیفت و عدد 8) بدون فاصله دقیقاً در ابتدای کلمه و جمله و تایپ مجدد و بدون فاصله آن در انتهای جمله است. خمیده کردن کلمات هم با قرار دادن علامت خط تیره (شیفت و علامت منها) در اول و آخر کلمات انجام میشود.



کیبورد مجازی در ویندوز XP و ME
همه ما نمی توانیم و یا نمی خواهیم با کیبورد تایپ کنیم. با کیبورد مجازی ویندوز و کلیک ماوس میتوان در نرم‌افزاری تایپ کرد. برای راه اندازی کیبورد مایکروسافت ابتدا با دگمه استارت شروع کرده و سپس Run را از آن انتخاب کنید در محل مخصوص دستور اجرای فرامین 3 حرف osk که کوتاه شده On Screen Keyboard است را وارد کرده و سپس دگمه OK را فشار دهید تا کیبورد ویندوز در مانیتور ظاهر شود. حالا با استفاده از ماوس و کلیک بر روی حروف میشود به راحتی تایپ کرد.


جلوگیری از قطع شدن مودم
ارتباط با اینترنت اگر با خطوط تلفن و مودم ایجاد شده باشد به دلایل گوناگون قطع و وصل خواهد شد. انجام تغییر کوچکی در تنظیم مودم سبب خواهد شد تا مودم در صورت عدم دریافت علائم مخابراتی از کامپیوتر پس از گذشت 50 ثانیه فعال شده و از قطع ارتباط جلوگیری نماید.
ویندوز 98 یا ME:


Control Panel >Modem >General >Properties >Connection > Advanced


سپس در قسمت Extra Settings کد S10=50 را وارد کنید.
ویندوز XP:


Control Panel >Phone and Modem Options >Modem >Properties >Advanced


سپس در بخش Extra Settings کد S10=50 را وارد کنید. در صورتی که در قسمت Setting کد دیگری دیده میشود کد جدید را باید با تایپ یک کاما از کد قبلی جدا کرد.


پر کردن صفحه در WORD
پر کردن صفحه‌ای مملو از نوشته‌های نامفهوم با تایپ دستور =rand() انجام میشود. در این حالت 3 پاراگراف جمله تکراری The quick brown fox jumps over the lazy dog را نشان خواهد داد. با تغییر در پارامترهای داخل پرانتز میتوان به تعداد جملات و پاراگرافها افزود به طور مثال با دستور =rand(6,4) تعداد 6 پاراگراف که هر یک از آنها 4 جمله دارند نشان داده خواهد شد.


جلوگیری از نمایش پنجره خطای ویندوز
هنگام استفاده از ویندوز XP در صورتی که سیستم با مشکلی مواجه شود در مانیتور پنجره‌ای مشاهده خواهد شد که Error Reporting نام دارد و همه با دو دگمه Send و Do not Sent آن آشنایی دارند. در این پنجره، کامپیوتر علاوه بر نشان دادن مشکل سیستم از شما میخواهد در صورت اتصال به اینترنت این ایراد را به مایکروسافت ارسال کنید. برای رهایی از نمایش و ارسال Error و پیام خسته کننده آن ابتدا Control Panel را باز کرده و از میان آیکانهای آن System و سپس در بخش Advanced دکمه Error Reporting را فعال کرده و در مقابل عبارت Disable error reporting و But notify me when Critical errors occur علامت بگذارید. به این ترتیب این پنجره موقتاً از کار باز مانده و از نشان دادن پیام ایراد و ارسال آن به مایکروسافت خودداری خواهد کرد.


یافتن آدرس آی پی( بجز ویندوز اکس پی)
هر استفاده کننده از اینترنت دارای کد مخصوصی است که به آن آی پی میگویند. آی پی Internet Protocol است و بر اساس آن هویت آدرس هر شخص در شبکه و اینترنت شناسایی می شود. برای یافتن آی پی خود کافی است در داخل پنجره Run دستور winipcfg را تایپ کرده و بعد دگمه OK را بزنید.


Start> Run> type winipcfg in command line then press OK.


 

 

 

تغییر حروف از بزرگ به کوچک
چنانچه بخشی از متن و یا تمام آن به اشتباه و یا عمداً با حروف بزرگ انگلیسی تایپ شده و تصمیم دارید آنها را به حروف کوچک تغییر دهید کافی است پس از انتخاب نوشته دکمه‌های Shift+F3 را همزمان فشار دهید تا متن به حروف کوچک تبدیل شود. استفاده مجدد از همان کلیدها بخش های لایت شده را به حروف بزرگ تبدیل خواهد کرد.


تایپ اعداد کسری
برای وارد کردن اعداد کسری مانند ¼، ½ و ¾ که در کیبوردهای کامپیوتر دیده نمیشوند میتوان به ترتیب کدهای Alt0188, Alt0189, Alt0190 را به کار برد. برای تایپ اعداد حتماً باید از قسمت Numeric Pad که در سمت راست کیبورد قرار گرفته است استفاده شود.


خاموش کردن کامپیوتر با اسم رمز
ابتدا یک اسم رمز برای کامپیوتر خود انتخاب کنید سپس از My Computer Control Panel آیکان System را کلیک کنید. در محل مشخصات و نام کامپیوتر این دستور را تایپ کرده و با فشار دادن دکمه OK از آن خارج شوید. کامپیوتر شما پس از آن برای خاموش کردن نیز به دانستن اسم رمز نیاز خواهد داشت.
Shutdown -r -m computer name -t 300 ا متغیرهای این دستور به این صورت است:
Computer name = اسم رمز کامپیوتر که شما آن را انتخاب کرده‌اید
R=Restart, S=Shutdown, L=Log off
T300 نشان دهنده زمان خاموش شدن اتوماتیک به ثانیه است و میتواند با عدد دیگری جایگزین شود.


جابجایی عکسها در پاور پوینت
برای حرکت جزیی عکسهایی که در اسلاید پاور پوینت قرار دارند نگاهداشتن کلید Ctrl و استفاده از فلش‌های چهار طرفه اجازه خواهد داد تا تصاویر در مقیاس بسیار کم تغییر مکان پیدا کنند.


از بین بردن پیام غیر ضروری در ویندوز اکس پی
استفاده کنندگان ویندوز اکس پی میدانند هرگاه ظرفیت هارد دیسک آنها به اندازه مشخصی رسید به طور مدام پیامی در مانیتور ظاهر می شود و در مورد کاهش حجم قابل استفاده هارد دیسک هشدار میدهد. جهت رهایی از این پیام مراحل زیر را دنبال کنید


HKEY_ CURRENT_USER SoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer
Right-click Explorer and select New and DWORD Value.
In the right pane, rename the new value NoLowDiskSpaceChecks. Double click it
In the editing window, set the data value to 1(the number one).
Click OK to finish.


یافتن لینک ها در نمایشگر اینترنت
در صورتی که ماوس را در صفحات اینترنت بر روی برخی از عکسها و یا نوشته ها حرکت دهیم به شکل دست تغییر شکل میدهد که اصطلاحاً لینک نامیده می شود. پیدا کردن لینک های یک صفحه اینترنت و یا حرکت از یک لینک به لینک دیگر بدون استفاده از ماوس با زدن یک ضربه بر روی دگمه TAB میسر می شود. استفاده همزمان از کلیدهای Shift + TAB لینک قبلی را پیدا خواهد کرد.


دانستن نام و دنباله فایل ها
با انتقال آیکان هر فایل به داخل پنجره Run نه تنها نام فایل بلکه کلیه اطلاعات مربوط به محل بایگانی و نام شامل دنباله فایل نیز دیده خواهد شد.


بایگانی و بستن همزمان چندین فایل باز در ورد
معمولاً برای بایگانی و یا خروج از چندین فایل باز باید هر یک از آنها را به تنهایی بست. اگر چندین فایل همزمان باز است قبل از خارج شدن کلید Shift را نگاهداشته و منوی مایکروسافت ورد را کلیک کنید. دو انتخاب دیگر به نامهای Close All و Save All به منوی فایل اضافه میشود و با استفاده از آنها میتوان تمام فایلها را همزمان بست و یا بایگانی کرد.

چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 22:59 ::  نويسنده : poya&soroush

 كاربران ويندوز، معمولا به‌دنبال اين هستند كه سرعت ويندوز خود را بيشتر كنند، اين حس كه چيزي در اين ميان اشتباه كار مي‌كند كه بازدهي سيستم پايين است، در مورد اكثر كاربران درست است. گاهي اوقات مي‌توان با رعايت نكاتي سرعت سيستم را به‌مراتب بهتر كرد. با هم بخشي از اين نكات را بررسي مي‌كنيم. 


حقه‌هايي براي خالي كردن حافظه

1– برنامه‌هاي آغازين را كم كنيد
وقتي ويندوز بالا مي‌آيد، تعداد زيادي از برنامه‌ها كه به‌عنوان برنامه‌هاي آغازين ‌(Startup Programs)‌ شناخته مي‌شوند، شروع به بارگذاري در حافظه مي‌كنند و اين باعث مي‌شود از زمان بالا آمدن ويندوز تا زمان آماده شدن آن براي استفاده، وقت زيادي از شما تلف شود. ضمن‌آن‌كه به هرحال اين برنامه‌ها از حافظه اصلي تغذيه مي‌كنند. ‌ 

2– حافظه اصلي را خالي كنيد
سرعت يك ماشين مستقيما به سرعت ‌RAM ‌ آن بستگي دارد. گاهي اوقات گمان مي‌كنند كه سرعت پردازنده مهم‌ترين عامل در سرعت يك كامپيوتر است. اگر حافظه كافي داريد اما به‌نظر مي‌رسد كه هميشه حافظه‌تان سنگين و پر است، از نرم‌افزارهاي خالي كردن رم همانند ‌RamBooster‌ استفاده كنيد. اين برنامه‌ها به‌طور دائم حافظه را خالي مي‌كنند و حتي مي‌توانيد ميزان حافظه‌اي كه مي‌خواهيد خالي شود را به آنها اعلام كنيد.

 

 


3– برنامه‌هاي مقيم را بررسي كنيد
برخي از برنامه‌ها هستند كه در حافظه اصلي مقيم مي‌شوند و فضاي آن را هدر مي‌دهند، با كمك برنامه‌هايي چون ‌TaskInfo‌، مي‌توانيد بفهميد كدام برنامه‌ها در حافظه هستند، و كدام‌شان به‌درد شما نمي‌خورد.
اگر هيچ برنامه‌اي نداشتيد، با فشردن سه كليد ‌Ctrl+Alt+Delete‌ هم مي‌توانيد امري مشابه انجام دهيد. دقت نيد كه به‌جز ‌explorer‌، برنامه آنتي‌ويروس و برنامه‌هاي سيستمي، تمام سرويس‌ها و برنامه‌هاي مقيم مي‌توانند مزاحم سرعت باشند.


4– بازدهي برنامه‌ها را بالا ببريد
مي‌توانيد سرعت برنامه را با تغيير اولويت پردازشي‌اش تغيير دهيد. به‌عنوان مثال مي‌خواهيد يك فايل ‌RAR‌ حجيم را فشرده كنيد و به حجم پردازشي زيادي نياز داريد، مي‌توانيد با رفتن به ‌ Task Manager ‌(‌فشردن كليدهاي ‌Ctrl+Alt+Delete)‌ و انتخاب تب ‌Processes‌ روي ‌WinRAR.exe‌ كليك راست كنيد و ‌Priority ‌‌آن را به ‌High‌ يا ‌RealTime‌ تغيير دهيد تا كار شما سريع‌تر انجام شود.

5– ميزكار را تميز كنيد
تمام آيكن‌هاي ناخواسته را از ميز كار حذف كنيد. دليل اين موضوع اين است كه هر بار ويندوز لود مي‌شود،‌محتويات ميان‌برهاي روي دسك‌تاپ را چك مي‌كند. ‌


6– بي‌سر و صدا كار كنيد
اگر صداهاي مرتبط با رويدادهاي سيستمي را غيرفعال كنيد، عمليات شما سريع‌تر انجام مي‌شود و احتمالا با هنگ كمتري مواجه مي‌شويد. براي اين‌كار به كنترل پنل برويد و سپس از بخش ‌Sounds and Multimedia‌، تب ‌Schemes‌ را انتخاب كنيد و سپس ‌No Sounds‌ را بزنيد.


‌7– ميزكار فعال به‌درد نمي‌خورد
تا زماني كه در كارگزاري بورس مشغول به كار نشديد و آمار لحظه به لحظه را روي ميزكار خود نياز نداريد، ‌Active Desktop‌ را غيرفعال كنيد. اين ويژگي ويندوز، براي گذاشتن صفحه‌هاي وب، انيميشن و... كاربرد دارد، اما از طرف ديگر قدرت پردازشي را پايين مي‌آورد.


8– به رنگ پس زمينه توجه كنيد
اگر به‌جاي تصوير پس‌زمينه از رنگ استفاده كنيد، در اين صورت مقداري حافظه صرفه‌جويي خواهيد كرد.


9– تفكيك‌پذيري تصوير را در نظر بگيريد
تفكيك تصوير را اگر 16 بيتي بگذاريد، درست است كه تصاوير فوق‌العاده‌اي نخواهيد داشت، اما سرعت بيشتري در انتظارتان است. گرافيست‌ها، گيمرها و كساني كه با دقت رنگ بيشتري سر و كار دارند از اين حقه استفاده نكنند.


حقه‌هايي براي ‌Windows Explorer‌


1– ميان‌برهاي كيبورد و ماوس
هر فولدري كه باز كنيد و كليد ‌3 F‌ را بزنيد، گزينه جستجو باز مي‌شود و مي‌توانيد جستجو كنيد.
كليدهاي ويندوز و ‌Tab‌ در ويندوز اكس‌پي، سراغ آيكن‌هاي دسكتاپ مي‌رود، در ويندوزهاي ويستا به بعد، حالت تعويض پنجره سه‌بعدي را مي‌آورد.
اگر با كليك راست يك فايل را انتخاب و به جايي ديگر بكشيد، در اين صورت وقتي كليك را رها مي‌كنيد، يك منو باز مي‌شود كه از شما مي‌پرسد با آن فايل چه كرد.
اگر بخواهيد فايلي را درون فولدي بريزيد كه هم اكنون در ميزكار شما به‌حالت ‌Minimized‌ است، كافي است فايل را بكشيد و روي فولدر مينيمايز شده، چند لحظه‌اي مكث كنيد. فولدر باز مي‌شود و فايل را داخلش خواهيد ريخت.
اگر ميانبري را بكشيد و بدون اين‌كه آن را بيندازيد روي منوي استارت نگه داريد، گزينه استارت منو باز مي‌شود و مي‌توانيد تا مقصد نهايي ميانبر خود را هدايت كنيد و در آن محل قرار دهيد.
گاهي اوقات وقتي برنامه‌هاي زيادي داريد، گزينه ‌Alt+TAB‌ درست و حسابي كار نمي‌كند. در اين حالت بهتر است دكمه ويندوز را دوبار بزنيد. ‌ 
براي بستن برنامه از ميانبر ‌4Alt+F‌ مي‌توانيد استفاده كنيد. اگر برنامه‌اي باز نباشد، ويندوزتان خاموش مي‌شود.
بعد از اين‌كه يك آيكن را انتخاب كرديد، اگر به‌جاي ‌Enter‌، از ‌Alt+Enter‌ استفاده كنيد برنامه اجرا نمي‌شود و پنجره ‌Properties‌ را نشان مي‌دهد.
براي مشاهده مشخصات سيستم، كافيست دكمه‌هاي ‌Start+Pause ‌‌را با هم بزنيد.

2– گزينه‌هاي بيشتري به ‌SendTo‌ اضافه كنيد
به فولدر ‌WindowsSendTo‌ برويد. در اين فولدر مي‌توانيد هر ميانبري كه مدنظرتان است را قرار دهيد تا به منوي كليك راستتان اضافه شود. ‌ ‌

3– گزينه‌هاي بيشتري به منو اضافه كنيد
معمولا هر فايلي را مي‌توان با چند برنامه باز كرد، اما وقتي روي آن دوبار كليك مي‌كنيد، تنها برنامه اصلي بازش مي‌كند. براي اين‌كه انتخاب بيشتري داشته باشيد، مي‌توانيد به منوي آن برنامه‌هاي ديگري نيز اضافه كنيد. ‌ ‌
فرض بگيريد كه فايل مي‌خواهيد ‌3 MP‌ خود را علاوه بر ويندوز مديا پلير، با نرم‌افزارهايي چون ‌Winamp‌ هم باز كنيد. به منوي فولدر آپشن برويد، روي تب ‌File Types‌ كليك كنيد. به‌دنبال فرمت ‌3 Mp‌ بگرديد و بعد روي ‌Advanced‌ كليك كنيد. در پنجره ‌Edit File Type‌ روي گزينه ‌New‌ كليك كرده و سپس ‌Open with Winamp‌ را انتخاب كنيد. ‌ ‌


تغيير اندازه ستون‌ها: دكمه‌هاي ‌Ctrl+Plus‌ را بزنيد تا ستون‌هاي شما در حالت ‌Details‌ بهترين و مناسب‌ترين حالت را به‌خود بگيرند. البته در فولدر ‌Temprorary Internet Files‌ از اين حقه استفاده نكنيد. البته يك بار امتحان كردن و بيچاره شدنش، از تجارب نويسنده است.


Folder Options‌: تمام ويندوز اكسپلورر را مي‌توان از فولدر آپشنز سفارشي كرد. كافي است منوي ‌Tools‌‌را بزنيد و بعد ‌Folder Options‌ را ببينيد.


– حركت ميان تب‌ها: در ويندوز حركت ميان تب‌ها با كليدهاي تركيبي ‌Ctrl+TAB‌ انجام مي‌شود.


انتخاب نماي پيش‌فرض: كلا پنج حالت پيشفرض وجود دارد كه مي‌توانيد آن‌ها را انتخاب كنيد. برخي آيكن‌هاي بزرگ‌دوست دارند و برخي ديگر فهرست مي‌پسندند. اگر در هر فولدري برويد و نماي آن فولدر را تغيير دهيد، هميشه ثابت خواهد ماند و نيازي به تغيير مجدد نداريد. حتي مي‌توانيد با رفتن به فولدر آپشنز، تب ويو و انتخاب گزينه ‌Like Current Folder‌ تمام سيستمتان را يكپارچه به شكل همان فولدر در آوريد.


عمليات با تك كليك: در حالت عادي براي انتخاب يك فايل، يك بار كليك و براي اجراي آن دوبار كليك نياز است، اما مي‌توانيد به فولدر آپشنز برويد و گزينه ‌.... Single-click to‌ را انتخاب كنيد. اين گزينه وقتي ماوس را روي يك آيكن مي‌بريد آن را انتخاب مي‌كند و وقتي يك بار كليك مي‌كنيد آن را اجرا مي‌كند.


نوار لينك‌ها: يكي از مجهور‌ترين ويژگي‌هاي ويندوز است. مي‌توانيد لينك‌هاي مختلفي از بخش‌هاي مختلفي از سيستم خود يا وب‌سايت‌ها را در اين نوار لينك قرار دهيد و بعد همه جا آنها را ببينيد و به سادگي ميان مسيرهاي مختلف پرش كنيد.


بازكردن لينك‌ها در همان پنجره: در ادامه نكته بالايي، وقتي روي هر لينك كليك كنيد، يك پنجره جديد باز مي‌شود. براي اين‌كه لينك‌ها در همان پنجره باز شوند، روي لينك كليك راست كنيد و گزينه ‌Open‌ را انتخاب كنيد.


حذف نوار لينك‌ها: اگر مي‌خواهيد نوار لينك‌ها را نبينيد و به‌كارتان نمي‌آيد، پنجره ويندوز اكسپلورر را باز كنيد و از منوي ‌Views‌ و بعد ‌Toolbars‌ تيك گزينه ‌Links‌ را برداريد. براي آوردن اين نوار دوباره همين مسير را تكرار كنيد و ‌Links‌ را تيك بزنيد.


استفاده از محبوب‌ها: مي‌توانيد به‌جاي استفاده از نوار لينك‌ها، از گزينه محبوب‌ها ‌(Favorites)‌ استفاده كنيد. اين ويژگي در محيطهاي تحت شبكه كه بايد بين چندين نود حركت كنيد تا به يك فايل برسيد، بسيار مفيد است. به فولدر ‌WindowsFavorites‌ برويد. فولدري در آن بسازيد. تمام ميانبرهاي خود را داخل آن بياندازيد. حالا اگر به ‌Network Neighborhood‌ برويد و فولدرهايي را بگرديد كه معمولا دسترسي بالايي به آنها داريد. روي هر كدام از آنها كليك راست كنيد و گزينه ‌Add to Favorites‌ را انتخاب كنيد. حالا دسترسي به آنها ساده‌تر از هميشه است و در منوي ‌Favorites‌ ويندوز وجود دارند.

چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 22:57 ::  نويسنده : poya&soroush

 صفحات نمايش LCD متشکل از ميليون‌ها پيکسل هستند که هر پيکسل از سه پيکسل پايه (Subpixel) تشکيل شده است: قرمز، آبي و سبز. وقتي که هر3 پيکسل با هم روشن هستند پيکسل سفيد به‌نظر مي‌رسد. ما در اينجا قصد داريم روش احياي پيکسل‌هاي سوخته را طي مراحل زير براي شما شرح دهيم. 

1- ابتدا بايد تشخيص دهيد که پيکسل سوخته کاملا مرده يا قابل احيا شدن است؟ اگر به‌صورت نقطه‌اي کاملا سياه ظاهر شود، احتمالا غيرقابل بازيابي است. پس از خريد LCD تصوير ثابتي را به‌نمايش بگذاريد اگر بيش از يک نقطه همواره روشن (قرمز يا سبز يا آبي يا سفيد)، در صفحه LCD مشاهده کرديد، نسبت به تعويض صفحه نمايش اقدام کنيد. در صورتي‌که تعويض آن مقدور نباشد، اين امکان که بتوانيد پيکسل سوخته را دوباره فعال کرده و به‌کار واداريد، بسيار زياد است.
2- با استفاده از هواي فشرده و کيت و دستمال‌هاي ضد خش مخصوص، صفحه نمايش خود را کاملا تميز کنيد.
3- حالا در منوي Start –» Control Panel -»Display  با کليک روي برگهSetting ، تفکيک‌پذيري LCD را (طبق دستورات موجود در دفترچه راهنماي همراه آن) روي حالت رزولوشن عادي (تفکيک پذيري محلي) تنظيم کنيد.
4- برنامه‌هاي UDPixel و Net Framework را از آدرس‌هاي زير دانلود و نصب کنيد:
http://udpix.free.fr/ و http://find.pcworld.com/63486  
5- در برنامه يودي‌پيکسل گزينه Run cycle را به 4ثانيه افزايش داده، روي آن کليک کنيد. رنگ‌هاي قرمز، سبز، آبي، مشکي، سفيد و زرد در يک چرخه بر LCD ظاهر مي‌شوند. پيکسل‌هاي سوخته به‌صورت نقاطي ثابت بر هر يک از رنگ‌هاي چرخه رنگ قابل تشخيص هستند.

 

6- اگر چند پيکسل سوخته داشتيد، به ازاي هر کدام، عدد پنجره چرخه رنگ برنامه را يک عدد افزايش دهيد. با کليک روي Start يک پنجره 5 در 5 پيکسلي دور پيکسل سوخته ظاهر مي‌شود. 15 تا 20دقيقه صبر کنيد و Reset را فشار داده و دوباره چرخه رنگ را آغاز کنيد تا ببينيد پيکسل سوخته پاک شده است يا خير؟
7- اگر نشد، دوباره برنامه را اجرا و پيکسل سوخته را پيدا کنيد. حال يک قلم مخصوص PDA برداريد و يک دستمال ضدخش دور نوک آن پيچيده و نوک قلم را با دقت زياد روي پيکسل سوخته گذاشته، ثابت نگهداريد و LCD را خاموش کنيد. در اين مرحله با نوک قلم به آهستگي روي آن نقطه فشار مستقيم آورده و 5 تا 10 ثانيه نگهداريد. سپس صفحه نمايش را دوباره روشن و پيکسل را چک کنيد.
8- اگر پيکسل سوخته درست نشد، مراحل 5 تا 7 را تکرار کنيد و در صورتي که نتيجه بخش نبود، ته گرد پلاستيکي يک ماژيک را در دستمال ضدخش پيچيده و چند بار آهسته روي ناحيه داراي پيکسل سوخته فشار داده و برداريد. اگر خوش شانس باشيد، بالاخره يکي از اين ترفندها کارساز مي‌شود

صفحه قبل 1 صفحه بعد

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
    موضوعات
    آخرین مطالب
    آرشيو وبلاگ
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان download و آدرس psrdownload.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان